McLaren 570S Spider 2018
McLaren 570S – дешево, но можно дорого
Суперкар из линейки Sport Series от фирмы МакЛарен – 570S. Модель представлена на Нью-Йоркском автосалоне 2014-го года. Машина находится в одной линейке с 650S и 675LT, она относится к классу гражданских суперкаров. От остальных она отличается меньшей мощностью и меньшим ценником. Производство запустилось в 2015-м году.
Содержание:
Дизайн
Экстерьер выполнен в фирменных чертах британского производителя, прослеживается большая схожесть с остальными моделями компании. Передок вызывает положительные эмоции, глядя на него понимаешь, что перед тобой точно суперкар, а не пародия.
Морда McLaren 570S по большей части представляет собой аэродинамический бампер со сплиттером внизу. Крышка багажника находящаяся спереди выполнена с использованием небольших аэродинамических выступов. Головная оптика по форме как всегда подогнана под логотип компании. Начина фар полностью светодиодная, фары дальнего света заключены в линзу. Сплиттер и все аэродинамические детали окрашены в глянцевый черный цвет, но по желанию покупателя за дополнительную плату цвет могут изменить или заменить детали на карбон.
Боковина купе будет привлекать внимание за счет формы кузова. Машина выглядит стремительно, низко и агрессивно, такие факторы позволят прикрепить взгляд окружающих только к вам. Сразу бросается в глаза глубокое аэродинамическое углубление посередине двери, идущее до массивного воздухозаборника, охлаждающего двигатель. Двери открываются вверх, а ручки как раз и спрятаны в аэродинамической выштамповке.
Задок поражает своей мускулистостью. Привлекают внимание фары McLaren 570S, опять же выполненные в форме логотипа британской компании, но теперь оптика тонкая, а внутри расположены отводы горячего воздуха из моторного отсека. Формой кузова образуется небольшое антикрыло, а в самом низу также расположился огромный сплиттер. Патрубки выхлопной системы расположились между сплиттером и бампером, по краям по 1-й огромной трубе.
Габариты:
- длина – 4530 мм;
- ширина – 2095 мм;
- высота – 1202 мм;
- колесная база – 2670 мм;
- дорожный просвет – 93 мм;
- диски – R19 спереди и R20 сзади (Pirelli P Zero Corsa).
Кузовные элементы полностью новые, несмотря на то, что машина очень похожа с остальными экземплярами. Дизайн получился как всегда шикарным и неописуемым, но другого от такого мастодонта рынка суперкаров ждать не стоило.
Оформление интерьера
Внутренний дизайн в отличие от дизайна полностью идентичен собратьям. Изначально кажется, что здесь мало всего интересного, но автомобиль создавался для спортивной езды, поэтому задачей производителя была установка только всего самого необходимого. Здесь много декоративных элементов, используется только кожа Nappa высокого качества, также есть алькантара.
Цвета кожи McLaren 570S оформления можно выбрать:
- хаки;
- красно-черный;
- черно-белый;
- слоновая кость;
- желто-черный;
- черно-кофейный;
- черно-серый;
- черный.
Для спорткара здесь вполне удобная посадка и немалое количество пространства. Два спортивных ковша обшитых кожей прекрасно удерживают тело в поворотах, за счет массивной боковой поддержки. Сзади сидений нет, там расположены динамики и небольшая полочка для вещей.
Управление осуществляется классическим спортивным рулем со скошенностью внизу и карбоновыми спицами. Баранка обшита кожей. Приборная панель выполнена по современному в виде TFT-дисплея, отображается на нем вся необходимая информация.
Центральная консоль обзавелась только 2-мя дефлекторами воздуха и 7-дюймовым сенсорным дисплеем системы мультимедиа. Благодаря этому дисплею можно управлять абсолютно всем, начиная от климат-контроля, заканчивая настройкой двигателя. Ниже расположилось несколько кнопок для более комфортного управления, также мультимедиа получила Apple CarPlay и Android Auto.
Дисплей мультимедиа McLaren 570S имеет парящий стиль, далее мы наблюдаем подстаканники в углублении к основанию торпедо. На тоннеле находятся клавишные регуляторы режимов КПП, селектора настройки поведения авто и кнопка запуска двигателя. Не обошлось и без подлокотника, хоть и маленького, но с боксом.
Спереди находится багажное отделение всего на 150 литров, что нормально для данного класса. Опционально машину можно оборудовать премиум аудиосистемой на 1 280 Вт от фирмы Bowers & Wilkins с 12-ю динамиками.
Технические характеристики
Тип | Объем | Мощность | Крутящий момент | Разгон | Максимальная скорость | Количество цилиндров |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензин | 3.8 л | 570 л.с. | 600 H*m | 3,2 сек. | 328 км/ч | V8 |
Подробнее
Самая интересная часть – это двигателя. Здесь установлен мотор M838T E объемом 3,8 литра, выдающий 570 лошадиных сил и 600 H*m крутящего момента. Агрегат представляет собой V8, имеет непосредственный впрыск и twin-turbo, расположен центрально.
Силовая установка работает в паре с 7-ступенчатой роботизированной КПП от фирмы Graziano с двойным сцеплением. Момент передается на заднюю ось McLaren 570S, но производитель заявляет, что опционально можно установить полный привод, по его мнению, такие версии будут более распространенные.
Основой является карбоновый моноблок MonoCell 2 весом всего 80 кг, а полная масса суперкара – 1 313 кг. Такой небольшой вес в сочетании с высокой мощностью позволяет автомобилю набирать первую сотню за 3,2 секунды, вторую за 9,6 секунды. Максимальная мощность ограничена на 328 км/ч. Паспортный расход в смешанном цикле – 9,8 литра.
Безусловно машина отлично входит в повороты за счет настройки подвески и практически идеальному распределению веса – 42:58. Подвеска представляет собой двойные поперечные рычаги в паре со стабилизаторами и адаптивными амортизаторами. В салоне выбирается режим настройки амортизаторов: Normal, Sport и Track. Остановка тоже отличная за счет тормозных дисков из карбоно-керамики.
Версии авто:
- 540C;
- GT;
- GT4 and Sprint;
- Spider;
- MSO X.
Цена McLaren 570S
Так как это младшая машина из линейки Sport Series, она и стоит дешевле всех. Производитель за базовую комплектацию просит 223 000 долларов, но есть множество вариантов улучшить свою покупку, а конечная цена может превышать 350 000 долларов. Автомобили уже продаются в Великобритании, а в 2018-м году ожидается выход на рынок Европы и России.
Из интересного в автомобиле можно выделить:
- адаптивный круиз-контроль;
- контроль слепых зон;
- адаптивную головную оптику;
- множество систем стабилизации;
- премиум аудиосистему на 12 динамиков;
- опциональный обогрев лобового стекла (на спорткаре).
МакЛарен 570S – бюджетный относительно остальных суперкар с высокими характеристиками, агрессивным спортивным дизайном и мега качественным интерьером. Бренд всегда делал лучшие модели в классе, поэтому ожидать чего-то плохого – глупо. Если даже продажи в России не начнутся, истинные фанаты, которые могут себе позволить это авто, все равно найдут способ его купить.
Видео
Родстер McLaren 570S Spider не уступил купе в динамике
Публика сможет впервые полюбоваться на родстер 29 июня на Фестивале скорости в Гудвуде.
Открытая модель McLaren 570S Spider стала третьим вариантом кузова в линии Sports Series после пары купе (McLaren 570S и 540C) и более практичного собрата 570GT с открывающимся задним стеклом. Мотор V8 3.8 развивает здесь те же 570 л.с. и 600 Н•м, что и на исходной двухдверке. Причём с появлением складной крыши не изменились ни разгон с нуля до сотни (3,2 с), ни максималка (с поднятым верхом — 328 км/ч, с убранным — 315), ни расход топлива в смешанном цикле (10,7 л/100 км). Крохотное преимущество у купе замечено лишь в ускорении 0−200 км/ч — 9,5 с против 9,6 у родстера.
Трансформация двухсекционной жёсткой крыши с панелями из композита происходит за 15 с на скорости до 40 км/ч.
Отдельно нажатием кнопки можно опускать или поднимать заднее стекло, которое при сложенном верхе играет роль ветрозащитного экрана.
Инженеры Макларена приложили все усилия, чтобы вариация 570S Spider не сильно превосходила купе по сухой массе. И разницу между ними удалось удержать на уровне 46 кг (1359 и 1313 кг, с «лёгкими опциями», соответственно). Ещё удивительнее, что, по уверениям разработчиков, жёсткость кузова на кручение у родстера осталась на уровне купе. Ранее подобный трюк удавалось провернуть разве что фирме Pagani. Но там конструкторы вообще прыгнули выше головы, создав родстер, который оказался легче и жёстче исходной закрытой модели (ради этого и подвеску заметно модернизировали, и трансмиссию, и монокок).
За исключением кнопок управления крышей и задним стеклом, салон родстера повторяет купе. Покупателям доступны несколько видов кресел на выбор с разным числом регулировок и отделкой кожей наппа или алькантарой, вплоть до углепластиковых ковшеобразных сидений, идентичных тем, что стоят в гиперкаре McLaren P1.
Задний спойлер в родстере сделан на 12 мм выше, чем у купе, чтобы компенсировать изменения в форме кузова. По умолчанию эта деталь окрашена в цвет Dark Palladium, а как опцию можно заказать неокрашенный углепластик.
Вместе с появлением спайдера в гамму цветов кузова Sports Series добавлено три новых оттенка: Curacao Blue, Vega Blue и Sicilian Yellow (последние два представлены на снимках в новости), а всего их теперь двадцать. Дальнейшая персонализация обеспечена за счёт разнообразных опций — новых по дизайну десятиспицевых колёсных дисков (19 дюймов спереди и 20 сзади) или спортивной выхлопной системы с акустическим каналом, передающим звук выхлопа в салон. Цена на родстер McLaren 570S Spider составляет 164 750 фунтов стерлингов (12 млн рублей). Первые 400 экземпляров будут выпущены в особой украшенной серии Launch Edition. Первые образцы попадут к покупателям в августе.
McLaren 570S получил модификацию Spider
Суперкар McLaren 570S получил открытую модификации Spider. Публичная премьера новинки состоится в конце июня 2017 года на Фестивале скорости в британском Гудвуде.
Лишившись крыши, Макларен 570S Спайдер 2018 не потерял исходной жесткости кузова. Это стало возможным благодаря тому, что обычная двухдверка построена на базе несущего углепластикового монокока, который изначально идет без крыши.
Сам верх модели здесь жесткий, а его конструкция во много схожа со старшими моделями 650S Spider и 675LT Spider. Крыша состоит из двух панелей, которые автоматически складываются в специальный отсек позади сидений.
Сам процесс складывания / раскладывания занимает всего 15 секунд, причем данную процедуру можно проделать и на ходу, но при условии, что скорость движения не превышает 40 км/ч. Заметим, что из-за механизма трансформации крыши масса спорткара увеличилась всего на 46 кг.
Открытая версия модели имеет практически вертикальное заднее стекло. Последнее выполняет роль ветрозащитного экрана, который можно поднять для уменьшения завихрений в салоне. Такое решение снизило прижимную силу, однако британцам удалось компенсировать разницу, приподняв спойлер на 12 мм.
В движение McLaren 570S Spider приводит стандартный 3,8-литровый двигатель V8 с двумя турбинами, который развивает 570 «лошадей». С места до сотни спайдер ускоряется за те же 3,2 секунды, что и купе, а планку в 200 км/ч суперкар берет за 9,6 сек (+ 0,1).
Максимальная скорость автомобиля с поднятой крышей достигает 328 км/ч (как и на версии с жестким верхом), а с опущенной максималка чуть ниже — 315 километров в час, что является весьма достойным результатом.
По своей цене новый Макларен 570S Spider оказался на 19 500 фунтов дороже купе — его стоимость с родной Великобритании начинается от 165 000 фунтов, причем первые четыреста клиентов получат машины в особом исполнении Launch Edition.
Купе-родстер McLaren 570S Spider: 315 км/ч без крыши
Объем выпуска центральномоторных суперкаров McLaren пока небольшой: в прошлом году англичане собрали только 3286 машин. Но динамика отменная: по сравнению с 2015 годом рост почти двукратный! Сейчас компания делает ставку на «младшие» спорткары семейства 540/570, призванные конкурировать c топовыми версиями Porsche 911. Но у немецкой модели от трети до половины продаж в Европе приходится на кабриолеты. И вот через два года после премьеры базового купе McLaren 570S на свет появилась открытая версия Spider.
Несмотря на потерю крыши, жесткость кузова не уменьшилась, ведь в основе лежит несущий углепластиковый монокок, в структуру которого изначально не входит крыша (конструкция замкнутого сечения применяется только на моделях 720S и P1). Сам верх жесткий, что редкость для машин такого класса (подобную конструкцию имеет разве что Ferrari California T). Он практически такой же, что и у старших моделей 650S Spider и 675LT Spider: две панели складываются в отсек позади сидений за 15 секунд, причем запустить процесс можно и на скорости до 40 км/ч. А установленное вертикально заднее стекло выполняет роль ветрозащитного щитка: его можно поднять, чтобы уменьшить завихрения в салоне. А для компенсации уменьшенной прижимной силы спойлер на корме приподнят на 12 мм.
Складная крыша прибавила к массе спорткара 46 килограммов, отдача битурбомотора V8 3.8 не изменилась (570 л.с.), но и разгонная динамика почти не ухудшилась: 100 км/ч открытый McLaren 570S Spider набирает за те же 3,2 с, что и базовое купе, а 200 км/ч — за 9,6 с против 9,5 с. Сложенная крыша снижает максимальную скорость совсем ненамного. Если в ипостаси купе Spider может набрать 328 км/ч (как и базовая модель), то наслаждаться небом над головой можно на скорости до 315 км/ч.
Первый публичный показ Спайдера состоится на июньском фестивале скорости в Гудвуде. Открытый суперкар стоит 165 тысяч фунтов стерлингов — на 19,5 тысячи фунтов дороже купе. То есть он дороже, чем Porsche 911 Turbo S Cabriolet и Ferrari California T (обе модели оценивается в 155 тысяч), но все же дешевле, чем Lamborghini Huracan Spyder (199 тысяч фунтов). Первые 400 заказчиков получат машины в специальном исполнении Launch Edition.
McLaren представил 2018 570S Spider
2018 McLaren 570S Spider официально анонсирован перед публичным дебютом 29 июня на Фестивале скорости в Гудвуде.
Третий стиль кузова в спортивной серии McLaren присоединяется к моделям Coupe и GT, используя убирающуюся жесткую крышу с технологией, полученной из моделей Spider 650S и 675LT. Учитывая успех модели 570S, мы ожидаем, что у McLaren есть еще одна история успеха!
В целом, всего 46 кг добавляется к общей массе купе 570S, при этом структурная жесткость не изменяется. Складывание крыши занимает всего 15 секунд для открытия или закрытия на скорости до 40 км/ч. Также появилось электронное управление задним стеклом или дефлектором ветра. Spider получает задний спойлер на 12 мм прежнего, чтобы скомпенсировать изменение динамики.
Как мы уже знаем, серия 570S имеет конструкцию преимущественноиз карбона.
Карбоновое шасси MonoCell II сочетается со среднемоторной трансмиссией и стильными двухгранными дверями McLaren. Под задней крышкой установлен 3,8-литровый твин-турбо McLaren V8 мощностью 570 л.с. и 600 Нм. Так или иначе, показатели производительности идентичны купе с ускорением от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунды и максимальной скоростью 328 км/ч. С крышей максимальная скорость ограничена 315 км/ч.
Для McLaren 570S Spider будет доступна дополнительная спортивная система, в которой ESG будет транслировать звук выхлопа в салон.
Как и следовало ожидать, все остальное — то же самое, что и Coupe с подвеской с двойным поперечным рычагом, стальными пружинами, адаптивными амортизаторами и активной динамикой.
Этот маркетинговый автомобиль выполнен в цвете Dark Palladium (отделка из карбона доступна за дополнительную плату от McLaren Special Operations), который также можно нанести на крышу, стойки ветрового стекла и задние контрфорсы. Палитра экстерьерных цветов была расширена, и теперь включает Curacao Blue, Vega Blue и Sicilian Yellow в составе 20-цветного ряда. Новое колесо с 10 спицами специально разработаны для 570S Spider.
2018 McLaren 570S Spider
Wallpapers
Download McLaren 570S car wallpapers in 4K for your desktop, phone or tablet. All images belong to their respective owners and are free for personal use only.
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
- 1920 x 1080
- 2048 x 1536
- 2560 x 1600
- 3000 x 2000
Description
Hand-assembled in Woking England, the new McLaren 570S Spider delivers an open air driving experience for the brands most affordable car. The Spider retains the core essence of the 570S Coupe, with carbon-fibre construction, a mid-engined layout, rear wheel drive and performance that will scare most cars on the road. The Spider in he third entry in McLaren’s Sports Series portfolio, taking it’s place alongside the Coupe and GT.
The folding hard top roof is stowed away beneath a newly crafted tonneau cover, which is capable of opening and closing in just 15 seconds at speeds of up to 40 kph (25 mph). An optional sports system for the exhaust can be fitted which features an ESG to channel exhaust sound towards the cabin, via the area beneath the tonneau cover. The folding roof mechanism ads just 46 kg of weight, and is the only extra weight added to the car when compared to the Coupe, helping to maintain the same level of performance numbers for the Spider.
«The McLaren 570S Spider is the most attainable McLaren Spider to date and adds yet another dimension to the McLaren Sports Series family. This is a convertible without compromise; its mid-engined layout and carbon fibre MonoCell II chassis guarantee the same thrilling dynamic performance and exceptional driver involvement enjoyed in a 570S Coupé, but with the added attraction of a retractable hard-top that delivers the extra exhilaration of roof-down motoring.» Mike Flewitt, Chief Executive Officer, McLaren Automotive
McLaren MSO 570S Spider Papaya Spark 2018 года (фото 1 из 5)
Галерея автомобиля McLaren MSO 570S Spider Papaya Spark 2018 года включает в себя 5 оригинальных изображений высокого качества.
По этим изображениям вы можете ознакомиться с внешним видом автомобиля, узнать его особенности и отличительные черты, которые выделяют этот автомобиль McLaren от других автомобилей.
А также вы можете скачать фотографии абсолютно бесплатно и использовать их как обои для рабочего стола с изображением автомобиля McLaren MSO 570S Spider Papaya Spark 2018 года, нажав на иконку в правой нижней части изображения.
Изображенный на фотографиях автомобиль был выпущен в 2018 году.
Другие галереи McLaren 570S
Другие галереи McLaren 2018 года
- 2017 BMW X5 M on Vorsteiner Wheels (V-FF 103)
- 1958 Cadillac Superior Beau Monde Combination
- 2019 BMW 6-Series Gran Coupe M Sport Package on Vossen Wheels (M-X2)
- 2011 Subaru Impreza WRX STi Sedan
- 2019 Toyota Hilux Challenger Xtra Cab
- 1937 White 704 Airport Tank Truck
- Страна: Великобритания
- Годы работы: 1989 — н.в.
Английская компания «McLaren» была основана новозеландским гонщиком Брюсом Маклареном в.
Модели McLaren
- 540C
- 570GT
- 570S
- 600LT
- 620R
- 650S
- 675LT
- 720S
- 765LT
- Elva
- F1
- GT
- MP4-12C
- P1
- Senna
- Speedtail
Популурные галереи
- Rolls-Royce Phantom I Special Roadster by Hibbard & Darrin 1928 года
- Concorde Carver 2014 года
- Renault Midlum 4×2 Firetruck 2006 года
- Fiat 500 Mirror 2017 года
- МАЗ-257.S30 Опытный 2016 года
- Rolls-Royce Phantom I by Smith & Waddington 1926 года
- Dodge Ram 2500 COMBATT HEV Quad Cab 2002 года
- Mercedes-Benz G500 Binz Jagdwagen 1998 года
- Honda Jazz VTi-S 2002 года
- Berkhof Excellence 3000 Volvo B12 1995 года
- Toyota C-HR 2016 года
- О проекте
- Условия оказания услуг
- Политика конфиденциальности
- Вакансии
- Реклама
- Партнеры
- Контакты
При использовании информации в электронном виде (интернет-сайт, электронный файл и т. п.) в каждом случае необходимо размещение активной гиперссылки на главную страницу Сайта или на страницу размещения соответствующего материала.
Все замечания и вопросы по сотрудничеству направляйте по электронной почте: auto@vercity.ru.
Обращаем ваше внимание на то, что изображения являются чьей-либо собственностью и добавлены посетителями сайта.
Администрация сайта не располагает информацией о правомерности публикования этих материалов.
Все изображения размещены в ознакомительных целях.
Win a McLaren® 570S Spider
Congratulations to our winner!
Jon R.
What You’ll Do
Ready to quench that need for speed? Step into your new McLaren® 570S Spider—the newest member of their Sports Series family. This 570S Spider comes with all the McLaren® classics: carbon fiber construction (that it shares with its Formula 1® cousins), a seven-inch touchscreen, iconic dihedral doors, and even the McLaren® speedmark-shaped LED headlights and taillights. But it also has so much more. This hardtop convertible has an electric motor to take down the roof in just 15 seconds (even while driving up to 25 mph!), so you can soak up the sun while listening to your 12-speaker surround sound system optimized specifically for this model. Buckle up and get ready to hit the road, because this baby goes from zero to 60mph in an effortless 3.1 seconds. And the taxes? They’re on us.
No donation or payment is necessary to enter or win this sweepstakes.
Who You’ll Help
Every donation through this campaign will raise funds to promote men’s health and wellness. From cancer screenings to mental health awareness, it’s crucial that men have access to the resources they need to live long and happy lives. By donating, you’ll support organizations that encourage men—husbands, partners, brothers and friends—to stay healthy in all aspects of their lives. Donations will be distributed through Charities Aid Foundation of America [a 501(c)(3) public charity] to an awesome cause in this space.
Want more? Check out the latest.
Enter to win and support awesome causes!
stuff our lawyers want you to read
Omaze, Inc. (“Sponsor”)
CAF America («Charity»)
All donations made in connection with a fundraising campaign are paid to Charities Aid Foundation of America (“CAFA”), an IRS-recognized, U.S. public charity whose mission is to make giving internationally and domestically safe, easy and effective for U.S. donors. CAFA prequalifies each Charity as an eligible recipient of CAFA grants. At the end of each fundraising campaign, so long as the Charity continues to qualify as an eligible recipient of CAFA grants, CAFA will make a grant to the Charity of the net proceeds of the fundraising campaign.
Omaze («Prize Provider»)
Details: Win a McLaren® 570s Spider Hardtop Convertible
2018 McLaren® 570S Spider in Onyx Black
ENGINE
Rear, mid-mounted V8 3.8 liter all aluminium, twin-turbo with dry sump lubrication.
TRANSMISSION
Seven-speed, dual clutch gearbox. Three powertrain and transmission modes.
SUSPENSION
Adaptive damping. Double-wishbone independent suspension. Three damping & roll modes.
BRAKES
Two-piece discs — aluminum hubs and carbon ceramic rotors. Electronic park brake assist.
Lightweight forged alloy wheels. Open differential. Three stability control modes. Driver aids: ABS, traction control, ESC, and launch control.
INTERIOR
Portrait screen info/entertainment system. Active dynamic control panel.
SECURITY AND SAFETY
Alarm. Tilt sensor, electronic immobilizer. Driver/passenger airbag, knee airbags, side head airbags. Hill Hold, ABS-EBD, ASR, ESR. Brake pad wear sensor. Emergency fuel shut off device.
STEERING
Rack and pinion. Power steering variable rate, electro-hydraulic.
EXTERIOR STYLING
One piece carbon fiber chassis with rear extruded aluminium sub frame. Fully enclosed, under panel incorporating front splitter & rear diffuser. Dihedral doors. Full LED headlamps, front/rear LED running lights.
WARRANTY AND ROADSIDE ASSISTANCE
3 Year / Unlimited Mileage New Vehicle Limited Warranty
Manufacturer#s Suggested Retail Price (USD) 208,800
- Ignition Key- MSO Defined Matte Black —
- Ceramic Brakes — McLaren Orange Calipers
- Vehicle Lift
- Car Cover
- Switch Pack — Carbon Fibre
- Luxury Pack
- Interior Trim — Nappa Sport
- Exhaust Finisher — Stealth
- Sports Exhaust
- Exterior Special Paint — Onyx Black
Total Suggested Retail Price(USD) 233,050
«Mclaren» is a registered trademark of Mclaren Automotive Limited. «Formula 1» is a registered trademark of Formula One Licensing B.V. This sweepstakes is not sponsored, endorsed, or affiliated in any way with McLaren Automotive Limited or Formula One.
Sweepstakes Start Date:
Deadline to Enter:
September 13th, 2018 at 11:59pm PST
On or around September 28th, 2018
Average Retail Value:
You must be at least 18 years old to win. Entry is subject to all local laws. See our Sweepstakes Official Rules for more details. Employees, officers, and directors of Sponsor, Charity, or Prize Provider, and members of their immediate families and households, are not eligible to win.
Winner must not be resident of Belgium, China, Cuba, India, Iran, Iraq, Italy, North Korea, Singapore, Sudan, Syria or Thailand. In certain countries, local rules and laws may restrict or prohibit the award of certain prizes or impose additional restrictions on participation. Entry is subject to all local laws. See our Sweepstakes Official Rules for more details. Employees, officers, and directors of Sponsor, Charity, or Prize Provider, and members of their immediate families and households, are not eligible to win.
Individuals may not receive more than one major/grand prize and one minor prize within the same 18 month period.
Visit Omaze.com to utilize any of our methods of entry. Receive bonus entries for donations. See our Sweepstakes Official Rules for more details.
Conditional Winners will be chosen through a random selection process by Omaze or its representative. Odds of winning depend on the number of tickets held. A verification process will take place during which conditional Winners will be required to sign paperwork re-confirming their eligibility and their ability to participate on given dates. Omaze may also perform background checks, at its discretion, before an official Winner is announced.
NO PURCHASE, PAYMENT, OR CONTRIBUTION NECESSARY TO ENTER OR WIN. Contributing will not improve chances of winning. Void where prohibited.
2020 McLaren 570S
Review, Pricing, and Specs
- Highs Looks the part of a supercar, drives better than many supercars, costs less than most supercars.
- Lows The opposite of practical, diminished returns on the racetrack, most people still can’t afford one.
- Verdict The McLaren 570 pulls heartstrings and spikes heart rates in equal measure.
Overview
Aspirations are for those who hope to make it big; the 2020 McLaren 570S is for those who actually do. Make no mistake, this mid-engine sports car isn’t just meant to cruise the boulevard or attract gawkers everywhere it goes. No. Both models–the sporty 570S and the topless 570S Spider—have driver engagement engrained into their DNA. Each feature a soulful 562-hp twin-turbo V-8 that provides amazing acceleration and wails like a heavy-metal band. Combine that with the sharp-edged cornering of an Olympic figure skater and the grip of a vise and you essentially have the highlights of driving any of these magnificent McLarens. There’s a big difference between a supercar pretender and a supercar contender—the 2020 570 clan is the latter.
What’s New for 2020?
McLaren makes no significant changes to the 2020 570 lineup. However, the British automaker adds a couple new models to its lineup, including the luxurious GT and ultra-exotic Speedtail.
Pricing and Which One to Buy
The odds of a real-life McLaren shopper using our recommendation to influence their buying decision is about as likely as we are to actually be shopping for a 570, with its starting price right around $200,000. Still, that doesn’t make us any less likely to suggest how we’d outfit our ideal version of the fantastic mid-engine sports cars. Since we wouldn’t be regularly pushing the limits at the racetrack, we prefer the open-air experience that only the convertible 570S Spider provides. It also happens to be the most expensive version, but that won’t stop us from getting spendy when spec’ing it. We’d choose one of the wilder paint colors to ensure optimal ostentation and add the Track pack for enhanced performance. It includes lightweight wheels, a sport-tuned exhaust, copious carbon-fiber addenda inside and out, and a telemetry system to track your lap times. We’d also splurge on the Luxury pack that adds heated, power-adjustable front seats, an adjustable steering column, and a 12-speaker Bowers & Wilkins audio system. Finally, we’d add the vehicle lift to help avoid ground-clearance issues. Of course, McLaren offers numerous bespoke options that allow owners to truly personalize their purchase.
Engine, Transmission, and Performance
The 562-hp twin-turbo 3.8-liter V-8 that lives in the middle of the 570S runs as if it comes from a company that competes in Formula 1—which it does. Paired with a quick-shifting dual-clutch automatic transmission, in our testing, it launched the lightweight 570S with such brute force that the muscles in our neck had a tough time coping with it. From inside the car, the sound is intoxicating, begging you to floor the accelerator first and ask questions later. It’s also a car that’s magnificently one-sided, skewed so far toward annihilating back roads at insane velocities that it inspires both awe and terror when driven as its makers intend. We love it for that brilliance and purity of purpose, but other cars in this class offer a more refined and more comfortable driving experience. Few vehicles in the world, however, can match the 570S for sheer driver engagement. Its tactile steering, a chassis that feels alive, and its bottomless well of power kept us wanting more time with it on our favorite roads. The 570S will never be particularly cozy or convenient, so drivers must weigh the transcendent driving experience against daily utility before buying. Out on the road, the 570S’s brakes remain unfazed no matter how hard they are used, although the car dances when they are squeezed with full force at high speeds. For the right customer, this hint of instability only adds to the thrill.
Fuel Economy and Real-World MPG
You don’t purchase a supercar for fuel efficiency, but it’s a bonus if your rocket sled doesn’t guzzle gas like a Starbucks addict swills triple-shot pumpkin-spice whatevers. While the EPA only provides estimates for the 570S coupe, the version we tested at a steady 75 mph on our 200-mile highway fuel-economy test route actually returned 24 mpg, beating its 23-mpg highway rating.
Interior, Comfort, and Cargo
The McLaren’s cabin is more an ode to carbon fiber than a living space, and while driver and passenger have roughly the same amount of room as in similar vehicles, the narrow seats, low seating position, and wide doorsill make it difficult to get comfortable. Dual-zone automatic climate control, leather seating, and an available faux-suede headliner give the 570 an upscale feel. Still, the effects of weight reduction are obvious, and other amenities are sparse. The paradox of a supercar such as this is that it begs to be driven on the open road, but it’s a lousy car to take on a trip. Cargo space and storage are almost nonexistent, so you’ll have to pack little else than a pair of flip-flops.
Infotainment and Connectivity
Its infotainment system packs an ample list of features, but its touchscreen responds slowly to user inputs and makes operation of the climate-control and sound systems more complicated than it should be. While we preferred to look out the windscreen rather than at its convoluted touchscreen, the system was serviceable nonetheless.
Safety and Driver-Assistance Features
Neither of the 570 models have been crash-tested by U.S. agencies, and all are devoid of driver-assistance technology. Adding driver-aid systems would only add weight to these flyweight fighters, so we would sooner stick to the high-performance diet.
Warranty and Maintenance Coverage
Among its supercar rivals, McLaren has the worst warranty coverage. Its corrosion protection is the only plan that is not the shortest, but even that is at the bottom of the list.
- Limited warranty covers 3 years and unlimited miles
- Powertrain warranty covers 3 years and unlimited miles
- No complimentary scheduled maintenance
2018 McLaren 570S Spider First Drive: Coupe Who?
- Share on Facebook
- Share on Twitter
- Share on LinkedIn
- Share on Flipboard
- Share on Reddit
- Share on WhatsApp
- Send to email
There are now three variants of the McLaren’s Sport Series – coupe, convertible, and GT. Your friendly Motor1 car reviewer picks a clear favorite.
Forget about the retractable hardtop for the moment. As I was driving rapidly north from Barcelona, slicing up Spanish traffic in a fashion only possible with 562 horsepower and a life-affirming shade of blue paint called Curacao, I found the button for the rear window. Powered rear glass is the stuff of 4Runners and F-150s, sure, but in the McLaren 570S Spider, it’s also a portal to aural delights. Opening the barrier between engine and ear, one is immediately bathed in the kind of urgent tenor that this 3.8-liter V8 loves to sing, and which wakes to a wail when I carefully flex my right foot. A full outdoor-style concert, and you don’t even have to put on sunscreen.
After hundreds of miles in McLaren’s latest Sport Series stunner, I found a lot to report back, but the thesis is this: Subtracting the roof is only additive to the 570S formula.
Read our reviews of the other 570 models:
- Second Drive: 2016 McLaren 570S
- First Drive: 2017 McLaren 570GT
For those who may have missed our earlier reviews of the now-three-deep 570 lineup, let’s review the recipe. Extensive carbon fiber construction – including the underpinning MonoCell II chassis – highlights a focus on lightweighting. A mid-mounted, biturbocharged 3.8L V8 engine motivates the slinky shell, leveraging the aforementioned 562 horses with 443 pound-feet of torque into performance figures of 3.1 seconds 0-60 (just 0.2 seconds slower than the coupe), and a top speed of 204 miles per hour. Moreover, all 570s are really pretty livable, with easy ingress into well-trimmed interiors, and enough space even for six-foot-something galoots like me to get situated. (If you’d like to see someone a bit more reasonably sized behind the wheel, watch Alex Goy from Motor1-UK, in the video below.)
If you’re more familiar with reading exotic spec sheets than with driving the cars that earn them, let me just reaffirm that “3.1 seconds” doesn’t really adequately sum up what this engine feels like on full blast. Especially when rolling out from about 3,000 rpm and a low gear, the effect of a fully matted throttle is akin to pounding a shot of whisky as you free-fall from a cliff – effectively palpitating, and a little scary. I found dozens of opportunities to experience this as I whipped past tractors, cyclists, and slow-moving diesel hatchbacks with barely a second’s hesitation. Just a few quick downshifts by way of the paddles – use manual mode, it’s good – and the 570 was ready to gobble up long bits of two-lane in a few eyeblinks.
This tincture of lightness and power is, it’s no wonder, enervating on the mountain roads that I encountered on most of the drive. The Spider felt just as lively and agile here as I ever remember the coupe being. As broad curves turned into tight switchbacks, the utterly flex-free body and subtle suspension impressed in unison; rapid changes of direction didn’t unsettle either the back tires, or reveal any compromises because of the open top. And though the Spanish roads were pretty much unbroken, the few swales and bumps in their surface were soaked up admirably, considering the super-low ride height of this super sports car (admittedly, I did bottom out once or twice).
Especially when rolling out from about 3,000 rpm and a low gear, the effect of a fully matted throttle is akin to pounding a shot of whisky as you free-fall from a cliff – effectively palpitating, and a little scary.
McLaren’s three-mode (Normal, Sport, and Track) adaptive suspension did good work on this trip; I covered most miles using the middle Sport suspension setting, occasionally firming up to Track levels for a bit more aggression on some very complex stretches of roadway. And the soft setting was great for passage through the occasional village, or when slogging through traffic on the way back to Barca.
Clearly, the 570S Spider is supercar-perfect when it comes to powertrain and suspension tuning, but where the car separates from the exotic herd is in the steering experience. Using a traditional hydraulic power steering system, the McLaren is better able to deliver road feel and feedback than even its staunchest competitors.
While on the gauzy subject of “feel,” I’d be remiss if I didn’t mention that the brake pedal offers the stuff in spades. Exceedingly powerful, carbon ceramic disc brakes of 15.5 inches in front with 6-piston calipers, and 15-inch / 4-piston rears were easy to modulate, as I found by way of fast closing on slow-moving traffic. Stop (and stomp) with confidence.
Let’s talk about negatives. You’ll remember that I began this story with the assertion that, essentially, the Spider is the best 570S you can buy; I’ll circle back to that after getting a few small downers out of the way.
Wind control with the top lowered is quite good. I’m very tall, and yet was able to sit fully ensconced in a turbulence-free envelope behind the windshield, and more so yet with the side glass raised. With that said, there was enough spillover to cause the sun visor to vibrate over about 50 mph, which did get annoying while I was trying to drive the very powerful car quickly. (I’m being picky, to be sure, but as a point of reference the Mazda MX-5 Miata RF I just drove doesn’t share this issue, even at highway speeds.)
The utterly flex-free body and subtle suspension impressed in unison; rapid changes of direction didn’t unsettle either the back tires, or reveal any compromises because of the open top.
With the top raised (something that takes 15 seconds, and can be done at up to speeds of 25 mph), it’s quiet enough in the cabin to hold a normal-volume conversation, or to listen to your favorite record on the excellent Bowers & Wilkins audio system. But it is still louder than both the 570S Coupe and the 570GT; wind can be heard whistling off the rear buttresses, in particular.
Another downside is that opting for the convertible top makes the 570S more expensive: base price of the Coupe is $188,600, or $20,000 less than the $208,800 it’ll take to procure a Spider. Throwing the cost of a Mini Cooper on top of a car isn’t nothing – more than a little wind noise. But I think it’s also fair to point out that the customer shopping in the $190k range is most likely the same as one shopping in the $210k range (which is to say, filthy stinking rich). Also consider that my test car had roughly $30,000 of optional equipment lathered on, and you’ll probably find that starting price a bit more palatable.
Any other negative attributes that you might expect in a coupe-to-convertible transition are either negligible, or non-existent. There is a slight weight penalty, but it comes out to about 101 pounds, or the difference between having or not having a very thin boyfriend / girlfriend riding along. In either case, you’re a better vehicle evaluator than I if you can call out the difference on a road drive. As I mentioned already, there’s zero rigidity lost in the translation, and therefore no dulling of the handling overall. And in terms of looks, I actually really like the distinctive look offered from the twin rear buttresses, in both profile and front three-quarters view. Your mileage may vary on that one – some folks just like the look of a coupe.
Want one, insanely antithetical, yet practical reason to talk yourself into the Spider? With the top up the space under the tonneau cover provides another 1.8 cubic feet of storage space. Let your packing fantasies run wild.
Having driven the 570S Spider, I can’t really imagine ordering any other version of the car (well, if the first production run of the convertible wasn’t already completely spoken for). For a handful of Benjamins and a few extra pounds, the Spider brought me unforgettable gifts: the rolling Spanish sky, dotted with high clouds and far away mountain peaks; a better than ever connection with the sound and fury of the charging V8 behind my head; and close proximity to jealous and cheering sidewalk denizens in Barcelona. Oh, and, of course, that cool rear window. With the Spider, the 570S has reached its apogee, and you don’t even need to lower the roof to know it.
Photos: McLaren Automotive